[vc_row][vc_column width="1/1"][vc_column_text]Ce este solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) si solutionarea online a litigiilor (SOL)?
Solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) ii ajuta pe consumatori sa solutioneze litigii cu comerciantii atunci cand se confrunta cu o problema legata de un produs sau un serviciu achizitionat, de exemplu in cazul in care un comerciant refuza sa repare un produs sau sa opereze o rambursare la care are dreptul consumatorul.
Entitatile de SAL sunt entitati extrajudiciare. Acestea implica o parte neutra (de exemplu, un conciliator, un mediator, avocatul poporului, o camera de recurs etc.) care propune sau impune o solutie sau reuneste partile pentru a le ajuta sa gaseasca o solutie.
Unele dintre aceste entitati opereaza integral online si se numesc entitati de solutionare online a litigiilor (SOL). Aceasta modalitate poate ajuta la solutionarea litigiilor legate de achizitiile online, in cazul in care consumatorul si comerciantul se afla la distanta unul de celalalt.
SAL si SOL sunt de obicei proceduri ieftine, simple si rapide si, prin urmare, sunt avantajoase atat pentru consumatori, cat si pentru comercianti, contribuind la evitarea cheltuielilor si a procedurilor in instanta.
SAL si SOL nu sunt servicii interne pentru examinarea plangerilor clientilor gestionate de comercianti. [/vc_column_text][vc_text_separator title="Link-uri utile" title_align="separator_align_center" color="grey"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/3"][/vc_column][vc_column width="1/3"][vc_column_text]SOLUTIONAREA ONLINE A LITIGIILOR ANPC[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3"][/vc_column][/vc_row]